چهارمحال و بختیاری

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری از اختصاص۴۷۶ میلیارد تومان اعتبارات محرومیت‌زدایی در سال جاری به استان خبر داد وگفت: این اعتبارات برای اجرای طرح‌های عمرانی در مناطق محروم استان هزینه خواهد شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، علی شهریارپور روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان افزود: ۸۳ میلیارد تومان از اعتبار محرومیت زدایی اختصاص داده شده به استان در بخش نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان است .

وی بر انطباق سند توسعه آموزش و پرورش استان با اسناد بالادستی نظیر سند آمایش استان و برنامه‌های پنج ساله تاکید کرد. 

شهرکرد مرداماه میزبان دو هزار دانش‌آموز از سراسر کشور در مسابقات ورزشی می‌شود

۴۷۶ میلیارد تومان اعتبارات محرومیت زدایی به چهارمحال و بختیاری اختصاص داده شد

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از انتخاب استان برای میزبانی از مسابقات ورزشی دانش‌آموزان سراسر کشور خبر داد و گفت: اواخر مردادماه شهرکرد میزبان حضور ۲هزار دانش‌آموز مقطع متوسطه اول برای برگزاری مسابقات ورزشی می‌شود.

افشین امیریان افزود: این دوره از مسابقات ورزش دانش آموزی کشور پس از۲ سال وقفه به دلیل شیوع کرونا، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد که این استان امسال میزان دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول در ۲ رشته شطرنج و دوومیدانی است.

وی گفت: مرحله کشوری مسابقات دختران دانش‌آموزان متوسطه اول از  ۲۲ تا ۲۷ مردادماه و پسران از ۲۹ مرداد تا چهارم شهریورماه در شهرکرد برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در راستای غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان امسال ۸۵۰ پایگاه اوقات فراغت پیش بینی شده، گفت: در طرح غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در استان ۵۰ هزار دانش آموزان در برنامه‌های مختلف فرهنگی، قرآنی، آموزشی، ورزشی، تثبیت یادگیری و جبرانی، تربیتی شرکت خواهد کرد و کلاس‌های طرح اوقات فراغت دانش‌آموزان با همکاری سایر ارگان‌های فرهنگی به خصوص بسیج برگزار خواهد شد.

به گفته وی، این طرح با شعار"هردانش آموز،یک مهارت" در استان آغاز شده و کلاس‌های این طرح به مدت هشت هفته است.

امیریان از آغاز اجرای طرح تثبیت یادگیری و جبرانی در قابل مدرسه تابستانی در سطح مدارس استان برای جبران افتا تحصیلی دانشآموزان درایام کرونا اشاره کرد و گفت: این طرح برای ۱۳هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی و ۲۵ هزار و ۴۶۳ دانش‌آموز مقطع متوسطه درقالب کلاسهای درس رایگان اجرا می‌شود.

وی از آغاز طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به پیش دبستانی و مدرسه در ۱۲ پایگاه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۱۱پایگاه سیار و یک پایگاه ثابت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال وبختیاری از تصویب برنامه عملیاتی چهارساله اداره کل آموزش و پرورش استان در جلسه شورای آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: این برنامه با برش یکساله مبتنی بر برنامه و اسناد بالاد ستی و سند تحول، برنامه درسی دانش‌آموزان برای تعلیم وتربیت دانش‌آموزان طراحی شده است .

ساخت دو مدرسه در روستای لبد شهرستان کوهرنگ ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

۴۷۶ میلیارد تومان اعتبارات محرومیت زدایی به چهارمحال و بختیاری اختصاص داده شد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال وبختیاری با اشاره به اینکه ساخت دو مدرسه جدید درروستای لبد شهرستان کوهرنگ از مصوبات سفر رییس جمهور به استان بود، گفت: عملیات ساخت این مدارس آغاز شده و هم اکنون ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کامران رهی افزود: در سفر رییس جمهور و تعدادی از اعضا هیات دولت در تاریخ ۱۹ خردادماه به منطقه لبد کوهرنگ، به مردم منطقه قول مساعد برای ساخت ۲مدرسه و تجهیز و نوسازی مدرسه فعلی داده شد که یک روز پس از این وعده، عملیات ساخت دو مدرسه از سوی اداره آموزش و پرورش و اداره کل تجهیز، توسعه و نوسازی مدارس استان کلید خورد.

وی گفت: هم اکنون کار نوسازی و تجهیز مدرسه فعلی به اتمام رسیده و عملیات ساخت ۲مدرسه در این روستا در زمینی با یک‌هزارمتر مربع آغاز شد و هم اکنون فنداسیون مدارس به اتمام رسیده و کار احداث سازه فلزی در اجراست.

رهی افزود: برای ساخت و تجهیز هر مدرسه ۷۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات سفر رییس جمهور و محرومیت‌زدایی پیش‌بینی شده و امید است تا اول مهرماه این مدارس آماده شوند.

به گفته وی، هم‌اکنون ۱۹ باب مدرسه جدید یک تا سه کلاسه در شهرستان کوهرنگ از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی و خیری در دست احداث است.

مدیرکل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس چهامحال وبختیاری از اختصاص ۲۱۰ میلیارد تومان برای توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان در سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان خبر داد و گفت: این اعتبارات در قالب پنج سرفصل از جمله حذف ۴۰ مدرسه کانکسی با همکاری بنیاد برکت، تکمیل استخر شهدای دانش‌آموزی شهید استکی، تکمیل اردوگاه‌های دانش‌آموزی، تخریب و بازسازی مدارس و تکمیل سالن ورزشی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =